Merita sa citesti "Titi Smeureac/ Ciobanul freelancer"?

Cum mi-am cunoscut Sotia



"Căsătoria este o loterie, nu trebuie să alegi niciodată cifrele, cele aleatorii, intamplatoare, sunt cele mai bune."

valentine's  day

La 30 de ani nu ma gandeam sa ma insor 

Weekendul era foarte aproape, sambata aceasta fiind invitat la Brasov, la nunta verisoarei mele, Carmen. A fost un adevarat festin, am mancat non-stop, incepand cu orele 20 ale serii si terminand spre ziua. Am si baut, dar cu prudenta, ca sa evitam mahmureala de a doua zi. In dreapta mea, la masa, s-a asezat Nicole, fata unui colonel in rezerva, Sorin Cadet. O tanara satena, in verva, foarte vorbareata. Va dati seama ca am fost asediat pe toata durata evenimentului, insa am suportat cu stoicism, zicandu-mi in gand : « rezist astazi, maine voi fi departe de ea, ajunge ».
Spre mijlocul noptii, femeile s-au retras. Barbatii au ramas sa fumeze, in timp ce vinul se scurgea din pahare. Sau au ramas sa scurga vinul din pahare, in timp ce fumau. Cum preferati. Dupa cateva ore, cand Mos Ene trecuse pe la genele tuturor, am urcat catre iatacul meu, sperand sa nimeresc broasca.
 Intr-un final am reusit sa ajung in pat, am atipit. O voce groasa se auzi in urechea mea stanga:  “ Inca mai dormi? E ora 10, Nicole! ». O femeie raspunse : «  Déjà 10 ! Ups ! ».  In timp ce incepeam sa ma intreb pe ce lume sunt, vocea cea groasa reveni : «  O sa-ti deschid obloanele ». Apoi am auzit clar niste pasi apropiindu-se de mine, iar vocea cea tunatoare graind : «  Cine e aici ? ».
O lupta pe viata si pe moarte se isca din senin. Vecinii se adunau in jur, cu o graba ciudata, deschizand usile si patrunzand in incapere. Aveau si de ce sa ramana muti de uimire, vazandu-ma in lupta cu colonelul Sorin Cadet.  
Dupa un timp, colonelul se calma si mi se adresa pe un ton ce te putea face sa vrei sa pleci pe Marte :
-          -   Ce fel de plan v-ati facut, domnule ? Din partea mea nu vad decat o singura solutie, pentru a incheia onorabil aceasta poveste: trebuie sa va CASATORITI cu fiica mea!
   -  In nicun caz, colonele! Plec chiar acum de aici ;  zisei eu cu un curaj dement, iesind din cochilia mea.
 Colonelul nu se lasa intimidat si lansa cateva obuze din dotare :
-         -  Domnule, va rog sa nu glumiti, daca nu incetati o sa va prajesc creierii ! Ati sedus o domnisoara nevinovata !
-        -   Doamne fereste, colonele ! Nu o sa o iau de sotie, in ruptul capului.
Facandu-si loc prin multimea adunata ca la circ, unchiul meu, Iulian, se apropie de colonelul Sorin Cadet, ducandu-l pe acesta in gradina. Colonelul spuse intr-un final : «  Oficial va trebui sa o ceara, apoi vom negocia conditiile contractului. »
M-am linistit si am plecat spre casa. In curand, invitatiile au fost tiparite, iar toata lumea stia ca la 30 de ani o sa ma insor, in sfarsit. Ziua nuntii a sosit, am mers la altar, preotul ne-a unit in fata lui Dumnezeu. Dar eu am observat ca ea a plans in fata altarului. 
Spre seara am intrat in apartamentul matrimonial, cu intentia de a-i face cunoscute pretentiile mele. Eram stapanul budoarului, de acum inainte, nu-i asa? Pasind spre mine, parca plutind, ea imi spuse:
-          -  O sa fac tot ceea ce imi ordonati! O sa ma sinucid, daca imi veti cere asta!
Fiind un pic poet, din fire, nu m-am putut stapani si am imbratisat-o. Noapta casatoriei a fost de basm.
Iata, dupa 10 ani inca sunt casatorit cu Nicole, iar nimeni nu are nici cel mai mic regret.

Comentarii